Coaching menedżerski

 

Coaching to nic innego jak dobra praktyka zarządzania. Dobra, pod warunkiem, że dostosowana do sytuacji zespołu czy pracownika i stosowana umiejętnie. Ponieważ coaching nie jest receptą na wszystko w szkoleniu koncentrujemy się w pierwszym rzędzie na tym kiedy go warto stosować, a kiedy może przynieść niezamierzone skutki. Pokazujemy również jak wykorzystać coaching, aby zaangażować pracowników do działania w zmiennych sytuacjach biznesowych.

W dalszej części szkolenia realizujemy ćwiczenia poprawiające umiejętności słuchania i zadawania pytań. Zaskakujące jest jak bardzo wykorzystanie tych ćwiczeń w praktyce poprawia relacje w organizacji i wzmacnia motywację do pracy.
Popatrzymy również na psychologiczną stronę przekonań, jak je odkrywać i konfrontować z rzeczywistością, a ostatecznie jak z nimi pracować, aby ograniczać niepożądane zachowania wobec siebie i innych.

Zwieńczeniem szkolenia są ćwiczenia wykorzystujące nabyte umiejętności w typowych rozmowach coachingowych. Pokażemy schematy rozmów ułatwiających menedżerowi kontakt z pracownikiem i zespołem i prowadzących do zwiększenia zaangażowania w rozwój osobisty i rozwój organizacji w której pracują.
Na szkolenie zapraszamy osoby zarządzające małymi i dużymi zespołami pracowniczymi, które potrzebują wzmocnić umiejętności motywacji siebie i innych do zmian.

 

Plan szkolenia Coaching Menedżerski

Wprowadzenie do coachingu

  • Przywództwo sytuacyjne
  • Zasady stosowania coachingu
  • Mity coachingowe

Praktyka zarządzania zmianą

  • Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna w zarządzaniu zmianą
  • Zasady prowadzenia rozmów zarządczych
  • Przydatność feedbacku coachingowego w zarządzaniu zmianą

Umiejętność słuchania

  • Test aktywnego empatycznego słuchania
  • Sposoby koncentracji
  • Techniki słuchania w tworzeniu relacji

Umiejętność stosowania pytań coachingowych

  • Pytania i stwierdzenia zamykające i otwierające relacje
  • Rodzaje i przydatność pytań w rozmowie coachingowej
  • Grupowanie pytań w struktury

Praca z przekonaniami

  • Schematy myślowe i zniekształcenia poznawcze
  • Przełamywanie przekonań

Praktyka stosowania rozmów coachingowych

  • GROW
  • Skalowanie
  • Pytania kartezjańskie
  • Dialog sokratejski
  • Siatka celów

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem szkolenia

Podstawowe informacje:

Forma szkolenia: online w czasie rzeczywistym lub stacjonarnie.
Czas trwania: 24 godziny.


Trenerzy:


Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia na podstawie art. 162 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

Szkolenie realizujemy w formie zamkniętej. Wyślij zapytanie: bcieszynski@wsiz.edu.pl