Coaching menedżerski
Coaching to nic innego jak dobra praktyka zarządzania. Dobra, pod warunkiem, że dostosowana do sytuacji zespołu czy pracownika i stosowana umiejętnie. Ponieważ coaching nie jest receptą na wszystko w szkoleniu koncentrujemy się w pierwszym rzędzie na tym kiedy go warto stosować, a kiedy może przynieść niezamierzone skutki. Pokazujemy również jak wykorzystać coaching, aby zaangażować pracowników do działania w zmiennych sytuacjach biznesowych.
W dalszej części szkolenia realizujemy ćwiczenia poprawiające umiejętności słuchania i zadawania pytań. Zaskakujące jest jak bardzo wykorzystanie tych ćwiczeń w praktyce poprawia relacje w organizacji i wzmacnia motywację do pracy.
Popatrzymy również na psychologiczną stronę przekonań, jak je odkrywać i konfrontować z rzeczywistością, a ostatecznie jak z nimi pracować, aby ograniczać niepożądane zachowania wobec siebie i innych.
Zwieńczeniem szkolenia są ćwiczenia wykorzystujące nabyte umiejętności w typowych rozmowach coachingowych. Pokażemy schematy rozmów ułatwiających menedżerowi kontakt z pracownikiem i zespołem i prowadzących do zwiększenia zaangażowania w rozwój osobisty i rozwój organizacji w której pracują.
Na szkolenie zapraszamy osoby zarządzające małymi i dużymi zespołami pracowniczymi, które potrzebują wzmocnić umiejętności motywacji siebie i innych do zmian.
Plan szkolenia Coaching Menedżerski
Wprowadzenie do coachingu
- Przywództwo sytuacyjne
- Zasady stosowania coachingu
- Mity coachingowe
Praktyka zarządzania zmianą
- Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna w zarządzaniu zmianą
- Zasady prowadzenia rozmów zarządczych
- Przydatność feedbacku coachingowego w zarządzaniu zmianą
Umiejętność słuchania
- Test aktywnego empatycznego słuchania
- Sposoby koncentracji
- Techniki słuchania w tworzeniu relacji
Umiejętność stosowania pytań coachingowych
- Pytania i stwierdzenia zamykające i otwierające relacje
- Rodzaje i przydatność pytań w rozmowie coachingowej
- Grupowanie pytań w struktury
Praca z przekonaniami
- Schematy myślowe i zniekształcenia poznawcze
- Przełamywanie przekonań
Praktyka stosowania rozmów coachingowych
- GROW
- Skalowanie
- Pytania kartezjańskie
- Dialog sokratejski
- Siatka celów
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem szkolenia
Podstawowe informacje:
Forma szkolenia: online w czasie rzeczywistym lub stacjonarnie.
Czas trwania: 24 godziny.
Trenerzy:
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia na podstawie art. 162 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Szkolenie realizujemy w formie zamkniętej. Wyślij zapytanie: bcieszynski@wsiz.edu.pl