Współczesny
menedżer organizacji
|
12 |
- Przywództwo - wiedza, umiejętności i predyspozycje lidera/menedżera.
- Przywództwo - kompetencje lidera/menedżera.
- Przywództwo a systemy organizacji przedsiębiorstw - struktury klasyczne i nowoczesne.
- Przywództwo a czynnik ludzki organizacji wobec wyzwań XXI wieku.
- Etykieta w biznesie
|
Zarządzanie
projektem |
8 |
- Najważniejsze definicje i pojęcia związane z zarządzaniem projektem.
- Zarządzanie projektami w organizacjach.
- Cykl życia projektu.
- Planowanie projektu.
- Realizacja i monitorowanie postępów projektu.
- Zarządzanie ryzykiem.
- Wspomaganie informatyczne zarządzania projektem – MS Project.
|
Employer branding |
8 |
- Definicja employer branding.
- Jakość marki pracodawcy - co o niej decyduje.
- Employee Value Proposition, a może Emotional Value Proposition.
- Przygotowanie i realizacja strategii employer branding.
|
Rekrutacja i selekcja |
12 |
- Zrozumienie kluczowych zagadnień związanych z rekrutacją i selekcją.
- Przygotowanie do tworzenia efektywnych procesów rekrutacji w dużych organizacjach.
- Skuteczna selekcja i weryfikacja kandydatów.
- Nabycie umiejętności mapowania i oceny procesu rekrutacji za pomocą wskaźników efektywności i jakości (KPI & SLA).
|
Rozwój personelu i
system oceny |
16 |
- Psychologiczne zachowania ludzi w organizacji. Człowiek w organizacji: cykl życia pracownika i style przywództwa.
- Zasady uczenia się ludzi dorosłych w oparciu o model cyklu Kolba. Nowoczesne narzędzia doskonalenia kompetencji i zarządzania wiedzą w organizacji.
- Efektywne wykorzystanie potencjału pracowników – zarządzanie rozwojem pracowników poprzez budowanie zaangażowania (engagement & Enablement ).
- Talenty w organizacji: diagnoza i rozwój. Succession planning.
- Ocena pracowników: cele, modele i zasady.
- Zarządzanie zmianę: komunikacja i radzenie sobie ze stresem w procesie zmiany. Model V.U.C.A
- Rola managera w procesach rozwojowych.
|
Firma na globalnym
rynku
|
8 |
- Bazy danych o handlu międzynarodowym, podstawowe mierniki i zestawienia statystyczne.
- Trendy rozwojowe wymiany międzynarodowej, czynniki kształtujące gospodarkę światową.
- Najważniejsze zjawiska we współczesnej gospodarce międzynarodowej
- Protekcjonizm czy wolny handel?
- Komunikacja międzykulturowa.
- Efektywne zarządzanie zespołem wielokulturowym.
- Rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych.
|
Praktyka zarządzania
firmą |
20 |
- Strategia i taktyka zarządzania firmą
- Rola przywódcy/lidera i menedżera w firmie
- Zadania i cechy menedżera
- Techniki menedżerskie w zarządzaniu zespołem
- Odpowiedzialność menedżera wobec interesariuszy firmy
|
Zarządzanie strategiczne |
20 |
- Koncepcja strategii firmy i zarządzania strategicznego firmą.
- Metodyka zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem komercyjnym. Uwarunkowania zewnętrzne.
- Metodyka zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem komercyjnym. Uwarunkowania wewnętrzne.
- Lokalne i globalne otoczenie firmy.
- Analiza konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej firmy.
- Strategie przedsiębiorstwa w różnych uwarunkowaniach konkurencyjnych.
- Strategie korporacyjne.
|
Prawo cywilne i handlowe, prawo spółek i odpowiedzialność organów spółki |
8 |
- Prawo cywilne – podstawowe pojęcia.
- Sposoby zawierania umów.
- Zasady odpowiedzialności deliktowej i kontraktowej.
- Rodzaje spółek.
- Organy spółek.
- Odpowiedzialność wspólników i członków organów spółek.
|
Prawne aspekty zarządzania personelem |
8 |
- Zatrudnienie i jego rodzaje. Źródła prawa zatrudnienia.
- Pracownicze i niepracownicze formy zatrudnienia.
- Swoboda zatrudnienia i jej ograniczenia.
- Zakaz dyskryminacji w zatrudnieniu.
- Mobbing i jego skutki prawne.
- Zmiany w trakcie zatrudnienia, ustanie zatrudnienia.
- Skutki prawne naruszenia prawa zatrudnienia i zasady dochodzenia roszczeń związanych z zatrudnieniem.
|
Komunikacja interpersonalna i praca zespołowa |
12 |
- Zasady skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Zasady i techniki efektywnego słuchania i mówienia.
- Bariery skutecznej komunikacji.
- Rola emocji w komunikacji. Komunikacja asertywna.
- Budowanie zespołu i współdziałanie w pracy zespołowej.
- Role zespołowe. Zasady i techniki efektywnej pracy zespołowej.
|
Motywacja pracownika i zespołu, zarządzanie zmianą |
16 |
- Teorie motywacji.
- Motywowanie do zmian pracownika.
- Case study „Motywowanie Jana” – system i język motywacji
- Motywowanie do zmian w sytuacjach zespołowych – perswazja przekazu
- Case study - style menedżerskie.
|
Coaching w pracy menedżera |
16 |
- Coaching menadżerski – specyfika, cele, możliwości, zastosowania.
- Metody budzenia najważniejszych umiejętności i cech coacha.
- Kluczowe techniki gwarantujące dobrą relację coachingową.
- Strategie skutecznej rozmowy coachingowej.
|
Marketing wewnętrzny i zewnętrzny firmy |
12 |
- Istota i fundamenty marketingu.
- Marketing mix.
- Badanie procesu decyzyjnego konsumenta (otoczenie marketingowe, badania marketingowe, segmentacja i analiza rynku).
- Marketing wewnętrzny – specyfika oddziaływań do wnętrza organizacji.
- Komunikowanie marketingowe – narzędzia i techniki.
- Reklama i public relations – podobieństwa i różnice.
|
Sprzedaż i negocjacje |
16 |
- System strategii sprzedażowej Heksagon - kształtowanie produktu i sposoby sprzedaży.
- Wprowadzenie do negocjacji – cechy sprzedawcy i negocjatora.
- Negocjowanie w systemie win-win.
- Określanie strategii negocjacji – case study.
- Prezentacja projektu – strategia sprzedażowa firmy.
|
E-marketing i e-sprzedaż |
8 |
- Rynek reklamy internetowej oraz najnowsze trendy w e-marketingu.
- Narzędzie E-marketing self diagnostics (Samodzielna diagnostyka działań e-marketingowych).
- Metody i narzędzia marketingu w sieci.
- E-commerce - projektowanie, procesy biznesowe i automatyzacja działań
|
Obsługa klienta |
12 |
- Psychologiczne aspekty obsługi klienta.
- Korzyści z budowania dobrych relacji z klientem.
- Klient wewnętrzny i zewnętrzny – podobieństwa.
- Kluczowe umiejętności usprawniające proces obsługi klienta.
- Specyfika trudnych sytuacji w obsłudze klienta.
- Błędy poznawcze i ich wpływ na jakość kontaktów.
- Profesjonalna obsługa klienta – zbiór dobrych praktyk.
|
Marketplace - gra symulacyjna |
12 |
- Omówienie teorii gier i historii gier decyzyjnych i strategicznych.
- Omówienie scenariusza symulacji.
- Ustalenie zakresu obowiązków członków zespołu.
- Przeprowadzenie analizy szans rynkowych.
- Sporządzenie biznes planu.
- Prezentacje zespołów.
|
Ochrona konsumentów i konkurencji |
8 |
- Nieuczciwe (antykonsumenckie) praktyki rynkowe.
- Niedozwolone klauzule umowne.
- Zakazane porozumienia ograniczające konkurencję.
- Zakazane nadużywanie pozycji dominującej.
- Uprawnienia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów a prawa przedsiębiorców.
- Czyny nieuczciwej konkurencji.
|
Umowy handlowe z wykonawcami i klientami |
8 |
- Oświadczenie woli.
- Zasada swobody umów.
- Umowy nazwane i nienazwane.
- Zawieranie, zmiana i rozwiązywanie umów.
- Odpowiedzialność umowna.
- Analiza wybranych rodzajów umów.
|
Prawo zamówień publicznych - wybrane zagadnienia |
8 |
- Problematyczny SIWZ, czy wykonawca ma jakikolwiek wpływ na treść dokumentacji przetargowej? (omówienie instytucji pytań/wyjaśnień do SIWZ, odwołania do KIO).
- Praktyczne aspekty przygotowania oferty (czym jest: rażąco niska cena, tajemnica przedsiębiorstwa, udzielenie zasobów przez podmiot trzeci, wadium).
- JEDZ i inne dokumenty wymagane do oferty.
- Wezwanie do uzupełnienia braków w ofercie – przesłanki.
- Wybór oferty oraz podpisanie umowy.
|
ERGO lean management - najlepsze praktyki wdrażania "szczupłego zarządzania" |
8 |
- Motywacja i inspiracja do ciągłego doskonalenia.
- Ergo Lean Management – humanizm i etos pracy.
- Marnotrawstwo – sztuka rozpoznawania i eliminacji.
- Narzędzia lean i powiązane.
- Skuteczne wdrażanie filozofii Lean Management.
|
Optymalizacja zintegrowanego planowania w integracji ze sprzedażą i zakupami |
8 |
- Planowanie zintegrowane.
- Produkcja – planowanie i rozliczanie.
- Technologia i konstrukcja.
- Sprzedaż, zakupy i logistyka.
- Zintegrowane planowanie – optymalizacja.
|
Wdrażanie strategii Lean w organizacji |
8 |
- Tworzenie Strategicznej Karty Wyników w oparciu o czynniki wewnętrzne i zewnętrzne organizacji
- Definiowanie kluczowych wskaźników zarządzania przedsiębiorstwem
- Hoshin Kanri jako narzędzie alokowania zasobów
- Monitorowanie i Raportowanie wyników.
- Mapowanie ruchów, transportu materiałów na layout’ach zakładu.
- Tabele transportowe – macierz zdefiniowanych trans przepływów materiałów.
- Obliczanie zmiennej częstotliwości ruchów materiałowych.
- Wdrażanie usprawnień – milk-runner, kanban, supermarkety, składowanie chaotyczne.
- ABC XYZ, redukcje zapasów, zgodność zapasów, inwentaryzacje ciągłe.
- Optymalizacja kosztów obsługi magazynów.
|
Zarządzanie jakością |
12 |
- Pojęcie jakości, model KANO.
- Podejście procesowe w zarządzaniu jakością.
- Najpopularniejsze systemy zarządzania jakością, ISO 9001.
- Zarzadzania czynnikiem ludzkim, „parszywa dwunastka”.
- Projekt wdrażania systemu zarządzania jakością.
- Najczęstsze błędy w zarządzaniu jakością.
|
Dokumenty finansowe i ich interpretacja |
12 |
- Wstępna analiza bilansu, rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych.
- Ocena płynności finansowej na podstawie sprawozdania finansowego.
- Analiza rentowności w ujęciu memoriałowym i kasowym.
- Ocena stanu i struktury zadłużenia oraz zdolności przedsiębiorstwa do obsługi zadłużenia.
- Efektywność gospodarki kapitałem obrotowym przedsiębiorstwa.
- Syntetyczne metody oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa.
- Metody oceny zagrożenia przedsiębiorstwa upadłością.
|
Zarządzanie kosztami |
8 |
- Zarządzanie kosztami 8 Koszty w rachunku wyników i koszty poza rachunkiem wyników.
- Zarządzanie kosztami 8 Koszty w rachunku wyników i koszty poza rachunkiem wyników.
- Klasyfikacja kosztów.
- Balanced Scorecard – Zrównoważona karta dokonań.
- Koszty w BS, pomiar i wycena.
- System motywowania pracowników w oparciu o rachunek kosztów.
- Niektóre zastosowania analizy kosztów w bieżącej działalności przedsiębiorstwa, np.: kalkulacje cenowe, próg rentowności, dźwignia operacyjna, utracone zyski.
|
Zarządzanie finansami, podejmowanie decyzji inwestycyjnych |
20 |
- Budżetowanie i controlling.
- Sprawozdawczość finansowa.
- Rynek kapitałowy i struktura kapitałowa firmy.
- Długoterminowe decyzje finansowe.
- Różne ujęcia zysku. Miary EVA, MEVA.
- Szacowanie kosztu kapitału własnego i zarządzanie kosztem kapitału przedsiębiorstwa.
- Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa.
- Metody oceny projektów inwestycyjnych. Metody proste: stopa zwrotu, okres zwrotu. Metody złożone: zdyskontowany okres zwrotu, wartość teraźniejsza netto, zmodyfikowana wartość teraźniejsza netto, wewnętrzna stopa zwrotu, zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu.
- Analiza wrażliwości i scenariuszy.
|
Wstęp do analityki biznesowej, narzędzia IT we wspomaganiu decyzji |
20 |
- Kontekst organizacyjny analityki biznesowej (perspektywa poziomów zarządzania, kategorii decyzji menedżerskich, oraz strategiczna analityki biznesowej, dane, informacja i wiedza – różnice oraz własności).
- Proces tworzenia modeli dla analityki biznesowej (pojęcia związane z tworzeniem modeli analitycznych – parametry, zmienne decyzyjne, ograniczenia, miara wykonania, kategorie modeli, weryfikacja i walidacja modeli).
- Obszary zastosowań analityki biznesowej.
- Metody, techniki i narzędzia analityki biznesowej.
- Przygotowywanie danych do analizy.
- Analiza danych za pomocą tabel oraz funkcji statystycznych.
- Optymalizacja liniowa i analiza wrażliwości.
- Analiza warunkowa i analityka predyktywna.
- Modelowanie symulacyjne.
- Wizualizacja i prezentacja danych.
|
Modelowanie, analiza i optymalizacja procesów biznesowych |
16 |
- Orientacja procesowa przedsiębiorstw – istota, cele oraz korzyści.
- Wprowadzenie do modelowania biznesowego – istota oraz podstawowe obszary zastosowań, możliwości i ograniczenia.
- Standardy modelowania procesów biznesowych.
- Modelowanie biznesowe z wykorzystaniem rozszerzeń języka UML.
- Modelowanie i analiza procesów biznesowych z wykorzystaniem standardu BPMN.
|
RAZEM |
360 |
|