User Experience (UX)
Podstawowe informacje:
Czas trwania studiów: 2 semestry, 190 godzin (w tym 108 godz. laboratoriów oraz 30 godz. zadań projektowych).
Czesne: 2 600 zł. za semestr (raty miesięczne).
Około 80% zajęć realizowane jest z wykorzystaniem systemu Akademia w chmurze.
Opiekun merytoryczny kierunku:
Zajęcia na studiach prowadzą między innymi:
Szczegółowy program studiów:
Absolwenci studiów otrzymują Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych.
Rejestracja na studia:
kwestionariusz rekrutacyjny: wypełnij
Cel studiów podyplomowych
Program studiów i treści zajęć zostały opracowane w oparciu o model doświadczenia użytkownika, który uwzględnia 5 kluczowych warstw: warstwa strategii, warstwa zakresu (wymagania wobec produktu interaktywnego – funkcje oraz treści), warstwa struktury (architektura informacji, logika interakcji użytkownika z produktem), warstwa szkieletu (nawigacja, dobór i rozmieszczenie elementów interfejsu użytkownika), warstwa powierzchni (kolorystyka, grafika, typografia).
Uwzględniono również tematy uzupełniające zakres niezbędnej wiedzy specjalisty ds. UX o takie obszary jak prototypowanie rozwiązań interaktywnych, organizacja i zarządzanie projektami, psychologiczne aspekty UX, praca zespołowa w środowiskach on-line i off-line oraz komunikacja interpersonalna.
Studia mają charakter praktyczny. Słuchacze realizują zadania projektowe od koncepcji do prototypu rozwiązania w 3-4 osobowych zespołach. Postępy projektu są konsultowane w ramach godzin projektowych z wykładowcami – mentorami odpowiedzialnymi za poszczególne bloki tematyczne studiów.
Adresat studiów podyplomowych
Studia kształcą od podstaw specjalistów User Experience. Odgrywają oni kluczową rolę w projektowaniu i wdrażaniu produktów interaktywnych takich jak m.in. systemy webowe, aplikacje mobilne, systemy dla urządzeń ubieralnych (Wearables) na przykład SmartWatch, czy inne rozwiązania z kategorii Internet rzeczy (Internet of Things).
Specjaliści UX są odpowiedzialni za całość wrażeń doświadczanych podczas korzystania z produktu interaktywnego co istotnie zwiększa satysfakcję konsumenta oraz prawdopodobieństwo sukcesu rynkowego produktu.
Plan studiów User Experience (UX)
- Analiza biznesowa oraz planowanie strategii produktu cyfrowego
- Cyberpsychologia zachowań konsumenckich – psychologiczne aspekty UX
- Projektowanie treści i Webwriting/Copywriting
- Projektowanie architektury informacji i interakcji
- Projektowanie graficzne produktów cyfrowych
- Prototypowanie rozwiązań interaktywnych
- Badania użyteczności
- Podstawy zarządzania projektami produktów cyfrowych
- User Experience – praktyka komunikacji z klientem
POZOSTAŁE KATEGORIE STUDIÓW PODYPLOMOWYCH