Diagnoza, terapia pedagogiczna i rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych

Cel

Studia dają kwalifikacje do pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi, do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Studia przygotowują również do prowadzenia indywidualnych i grupowych zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne uczniów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach z 9 sierpnia 2017 roku Dz.U.2017.Poz.1591.

Adresaci

Studia kierowane są do nauczycieli, wychowawców, nauczycieli świetlicy szkolnej, pedagogów i psychologów szkolnych, absolwentów pedagogiki (różnych specjalności) studiów licencjackich lub magisterskich, oraz absolwentów innych kierunków niż pedagogika, posiadających przygotowanie pedagogiczne, którzy w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej będą gotowi lub zobligowani do prowadzenia zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci i młodzieży.

Plan studiów

  • Komunikowanie się nauczyciela w procesie edukacyjnym
  • Elementy psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej
  • Diagnoza i terapia rodziny
  • Diagnoza pedagogiczna, w tym Wielospecjalistyczna Ocena Funkcjonowania Ucznia
  • Alternatywne metody pracy terapeutycznej: bajkoterapia, muzykoterapia, kreatywne myślenie, drama, biblioterapia, ćwiczenia relaksacyjne, praca z nieśmiałością
  • Poradnictwo i pomoc psychologiczno-pedagogiczna – aspekty prawne
  • Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
  • Terapia dziecka ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania – metodyka
  • Terapia dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki – metodyka
  • Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
  • Umiejętności nauczyciela do prowadzenia indywidualnych i grupowych zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne
  • Praca z dziećmi i młodzieżą w grupie: zasady i normy podstawowe, budowanie relacji społecznych
  • Warsztat umiejętności wychowawczych – rozwiązywanie konfliktów w tym praca z rodzicami
  • Praktyka

Dodatkowe informacje:

Czas trwania studiów: 3 semestry (332 godziny w tym 60 godzin praktyki
Opłata za semestr studiów: 1 100 zł (możliwość rozbicia na raty miesięczne)
Opiekun merytoryczny kierunku:
  Absolwenci studiów otrzymują Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych.

Wymagane dokumenty:

  • kwestionariusz rekrutacyjny: wypełnij
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych, potwierdzona za zgodność z oryginałem,
  • kserokopia dowodu wpłaty opłaty rekrutacyjnej,
  • jedno zdjęcie

POZOSTAŁE KATEGORIE STUDIÓW PODYPLOMOWYCH