Zarządzanie projektami IT

Analiza i modelowanie biznesowe 16
  • Metody, techniki i narzędzia wykorzystywane w analizie biznesowej.
  • Identyfikacja potrzeb biznesowych i analiza wymagań wobec systemów informatycznych.
  • Tworzenia modeli biznesowych za pomocą języków wizualnych (UML, BPMN)
  • Wykorzystanie utworzonych modeli biznesowych w procesie wytwórczym systemów informatycznych
Zwinne i klasyczne metody zarządzania projektami i produktami 20
  • Modele procesu produkcji oprogramowania
  • Cykl życia procesu produkcji oprogramowania
  • Projekt i produkt - podobieństwa i różnice
  • Zarządzanie wymaganiami produktów IT
  • Budowa zespołu projektowego
  • Role i odpowiedzialność w zespole projektowym (macierz RACI)
  • Zwinne metody tworzenia oprogramowania (Manifest Zwinnego Tworzenia Oprogramowania, Lean Software Development, Kanban, Extreme Programming, Scrum)
  • Szacowanie oprogramowania w metodach Agile
  • Ustalanie priorytetów i planowanie w metodach Agile
Myślenie projektowe (Design Thinking) 16
  • Analityczne i kreatywne procesy myślowe. Narzędzia przydatne w myśleniu projektowym.
  • Wprowadzenie do metody myślenia projektowego (Design Thinking)
  • Zrozumienie potrzeb użytkownika (empatyzacja)
  • Definicja problemu
  • Tworzenie pomysłu i wybór najlepszego rozwiązania
  • Budowanie prototypu, tworzenie scenariusza testowego
  • Testowanie i wdrożenie
Zarządzanie bezpieczeństwem i poziomem usług informatycznych 16
  • Zagadnienia bezpieczeństwa systemów informatycznych, budowy i wdrażania prawidłowej polityki bezpieczeństwa
  • Zagrożenia powstające w wyniku gromadzenia i przesyłania danych w formie elektronicznej
  • Zarządzanie dostępem do danych i przepływem informacji
  • Eliminowanie skutków oraz profilaktyka zagrożeń zewnętrznych polegających na nieuprawnionym dostępie do danych lub
  • ich zniszczeniu
  • Przeciwdziałanie zagrożeniom fizycznym utraty danych w wyniku kradzieży lub awarii sprzętu
  • Zasady działania infrastruktury klucza publicznego, podpis elektroniczny, różne protokoły szyfrujące
  • Zagadnienie utrzymania ustalonego między klientem a usługodawcą poziomu jakości usług SLA (ang. Service Level Agreement) poprzez cały cykl trwania usługi
Agile PM Foundation 16
  • Czym jest Zwinne Zarządzanie Projektem?
  • Filozofia, Pryncypia i Zmienne Projektowe
  • Przygotowanie do odniesienia sukcesu
  • Proces DSDM
  • Ludzie - Role i obowiązki DSDM
  • Produkty DSDM
  • Kluczowe praktyki – stosowanie priorytetów i timeboxów
  • Planowanie i kontrola w cyklu życia projektu
  • Inne praktyki
Aspekty prawne kontraktów IT i ochrona danych osobowych 8
  • Zasady ogólne i wady prawne umów
  • Prawne aspekty ochrony danych osobowych, prawo do prywatności
  • Regulacje międzynarodowe, europejskie i krajowe w ochronie danych osobowych
Zbieranie wymagań i zarządzanie komunikacją w projektach IT 8
  • Strategia firmy podstawą do podejmowania właściwych decyzji w cyfryzacji procesów
  • Określanie efektów i celów biznesowych
  • Zarządzanie aktywnością pracowników/klientów poprzez programy informatyczne
  • Klasy i analiza użytkowników
  • Określanie wymagań
  • Priorytetyzacja wymagań
Agile PM Practitioner 16
  • Role i obowiązki z punktu widzenia Kierownika Projektu
  • Zwinne Zarządzanie Projektem – przez cały cykl życia
  • Efektywne wykorzystanie produktów zarządczych
  • Terminowa dostawa – łączenie techniki priorytetyzacji MoSCoW i Timeboxingu
  • Ludzie , zespoły, interakcje
  • Wymagania i Historyjki Użytkownika
  • Szacowanie – jak i kiedy?
  • Planowanie projektu przez cały cykl życia
  • Jakość – nigdy nie idź na kompromis w kwestii jakości
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Dostosowanie metodyki Agile do projektu
Scrum Master PSM I 16
  • Co to jest Agile
  • Wprowadzenie do Scrum
  • Zespół Scrum
  • Artefakty Scrum
  • Wydarzenia w Scrum
  • Reguły Scrum
JIRA Software - narzędzia zarządzania projektami IT 16
  • Podstawy obsługi programu
  • Zarządzanie zadaniami
  • Zarządzanie wymaganiami i przypadkami testowymi
  • Śledzenie błędów
  • Wykorzystanie JIRA w metodyce Agile
Frameworki skalujące zwinne podejście zarządzania projektami IT 8
  • Skalowanie, kiedy powinniśmy zacząć o tym myśleć
  • Czynniki sprzyjające i ograniczające stosowanie filozofii zwinnej
  • Popularne ramy postępowania do skalowania Agile: SAFe, Scrum of Scrums, LeSS, Nexus, Spotify
Zarządzanie ryzykiem w projektach IT 16
  • Cykl życia projektu informatycznego z perspektywy identyfikacji czynników ryzyka
  • Proces tworzenia strategii zarządzania ryzykiem w projektach IT
  • Rodzaje ryzyk i zasady ich szacowania w projektach IT
  • Sposoby identyfikacji ryzyka
  • Planowanie reakcji na ryzyko
  • Monitorowanie i sterowanie ryzykiem
  • Koordynacja prac w obszarze kontroli
  • Dobór sposobu dokumentowania zarządzania ryzykiem od skali projektu
Negocjacje w projektach IT 8
  • Zasady negocjowania z kluczowymi interesariuszami projektu.
  • Naturalne tendencje w negocjowaniu
  • Strategia konkurencyjna a strategia partnerska
  • Rozmowy zarządcze w ramach zespołu i pomiędzy zespołami
  • Rozumienie i kształtowanie własnego stylu negocjacyjnego
  • Konflikty w negocjacjach zarządczych i pomiędzy kontrahentami
  • Ustalanie najlepszej alternatywy dla wynegocjowanego porozumienia (BATNA)
SUMA 180