Analiza biznesowa oraz planowanie strategii produktu cyfrowego | 28 | Obszary wiedzowe analizy biznesowej Role w zespole, wymagane umiejętności oraz typowe zadania Analiza strategiczna przedsięwzięcia
Metody i techniki planowania i projektowania
elementów strategii produktu: - prototypowanie modelu biznesowego
- tworzenie profili użytkowników
- projektowanie propozycji wartości
- formułowanie wizji rozwiązania
Wydobywanie i specyfikacja wymagań Zarządzanie wymaganiami produktu |
Cyberpsychologia zachowań konsumenckich - psychologiczne aspekty UX | 20 (w tym 4h projektów) | - Dlaczego cyberpsychologia jest podstawą projektowania user experience?
- Co to są pozytywne systemy hybrydowe i jaki mają związek z pozytywną technologią?
- Jak typowy użytkownik rozumie sztuczną inteligencję i systemy na niej oparte?
- Jakie przekonania użytkowników wpływają na awersję wobec algorytmów?
- Jak precyzować potrzeby użytkowników (wymiar komfortu i użyteczności)?
- Jakie znaczenie ma humanoidalność systemów na poziomie ucieleśnienia, funkcji, ról i intencji?
- W jakich wymiarach innowacje powinny poprawiać jakość życia użytkowników?
- Jak właściwie stosować metodologię badań na etapie projektowania i oceny rozwiązań?
|
Projektowanie treści i Webwriting/Copywriting | 16 (4h projekt) | - Rola komunikacji a rola treści w rzeczywistości interaktywnej
- Notatka, artykuł, blog i karta produktu – różne formaty treści w cyfrowej komunikacji
- Poznawanie potrzeb komunikacyjnych – konsumenckich oraz wewnątrz projektowych
- Planowanie , projektowanie i tworzenie treści oraz ich czas i miejsce w procesie projektowym
- Jak skutecznie oddziaływać na odbiorcę, czyli komunikacja perswazyjna
- Dobór narzędzi, formatów i treści dla realizacji konkretnych zadań i celów projektowych
- Trudności i ograniczenia w komunikacji oraz ewaluacja skuteczności treści
- Content marketing – jak go realizować w praktyce i dlaczego jest tak ważny
- SEO Copywriting jako specyficzna odmiana treści
|
Projektowanie architektury informacji i interakcji | 16 (4h projekt) | - Istota oraz rola architektury informacji w projektach produktów interaktywnych.
- Typowe zadania i artefakty tworzone przez architekta informacji.
- Anatomia architektury informacji.
- Systemy organizacji, etykietowania, nawigacji, wyszukiwania.
- Strategia architektury informacji.
- Planowanie i realizacja badań.
- Dokumentowanie architektury informacji.
- Planowanie i projektowanie interakcji.
- Projektowanie nawigacji.
|
Projektowanie graficzne produktów cyfrowych | 20 | Psychofizjologia widzenia w projektowaniu interfejsów produktów interaktywnych:- kanony projektowania
- formy niemożliwe
- kamuflaż
- figura i tło
- słowo i obraz
- przenikanie
Podstawy projektowania z użyciem grafiki wektorowej i rastrowej na potrzeby produktów interaktywnych:- layout
- kompozycja
- forma i funkcja
- fotografia
- typografia
|
Prototypowanie rozwiązań interaktywnych | 25 (5h projekt) | - Rola prototypowania w cyklu wytwórczym produktów interaktywnych.
- Typy prototypów.
- Prototypowanie „papierowe”.
- Prototypowanie w formie szkieletów i makiet elektronicznych.
- Tworzenie interaktywnych prototypów w środowisku programowym.
- Przygotowywanie specyfikacji w oparciu o prototypy
|
Badania użyteczności | 25 (5h projekt) | - Istota badań użyteczności.
- Miejsce badań w cyklu wytwórczym.
- Kategorie badań użyteczności.
- Metody, techniki i narzędzia badawcze.
- Dobór i planowanie badań.
- Rekrutacja badanych.
- Dobre praktyki prowadzenia badań użyteczności
- Opracowywanie wyników i ich wykorzystanie w procesie projektowania i ulepszania produktów cyfrowych
- Dokumentowanie wyników badań
|
Podstawy zarządzania projektami produktów cyfrowych | 20 | - Specyfika projektów produktów cyfrowych.
- Metodyki zarządzania projektami.
- Etapy w projekcie, role i artefakty projektowe.
- Metody i techniki nadawania priorytetów.
- Metody i techniki szacowania pracochłonności.
- Planowanie wydania produktu.
- Planowanie sprintów.
- Komunikacja planowa w projekcie – typy, cele i struktura spotkań.
|
User Experience - praktyka komunikacji z klientem | 20 (8h projekt) | - Strategia firmy jako drogowskaz komunikacji z klientem
- Strona www głównym narzędziem komunikacyjnym i sprzedażowym firmy z klientami.
- Wykorzystanie motywacji zewnętrznej i wewnętrznej w dotarciu do klienta.
- Zbieranie wymagań do projektowania strony www.
- Case study – przygotowanie struktury, treści i wskazówek graficznych do przykładowej strony www.
|
SUMA | 190 | |