Transport i spedycja

PRZEDMIOT

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Prawo cywilne 10
  • Umowy w transporcie drogowym
  • Odszkodowania w transporcie drogowym
  • Regulacje konwencji CMR
Prawo handlowe 8
  • Działalność gospodarcza
  • Spółka cywilna
  • Spółki osobowe
Prawo socjalne 8
  • Rola i funkcje instytucji społecznych związanych z transportem drogowym
  • Obowiązki pracodawców w zakresie ubezpieczenia społecznego pracowników
  • Przepisy regulujące umowy o pracę dla różnych kategorii pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwach transportu drogowego
Prawo podatkowe 8
  • Podatek od wartości dodanej (VAT) od usług transportowych
  • Podatek od pojazdów silnikowych
  • Podatek od niektórych pojazdów użytkowanych w drogowym transporcie rzeczy, opłat drogowych i opłat za korzystanie z infrastruktury
  • Podatek dochodowy
Działalność gospodarcza i zarządzanie finansami przedsiębiorstwa 8
  • Opracowanie budżetu
  • Bilans i rachunek zysków i strat
  • Szacowanie rentowności przedsiębiorstwa
Dostęp do rynku usług logistycznych 12
  • Przepisy regulujące zarobkowy transport drogowy
  • Dokumentacja dotycząca zakładania przedsiębiorstwa transportowego i jego funkcjonowania
  • Organizacja rynku usług drogowego transportu rzeczy, przeładunku i logistyki
Normy techniczne i techniczne aspekty działalności 12
  • Wymiary i masa pojazdów w Unii Europejskiej
  • Wybór pojazdu
  • Homologacja, rejestracja oraz przeglądem technicznym pojazdów
Bezpieczeństwo drogowe 10
  • Kwalifikacje kierowców
  • Przepisy ruchu drogowego dotyczące zakazów i ograniczeń obowiązujących na terenie różnych państw członkowskich
  • Instrukcje dla kierowców
Zarządzanie łańcuchem dostaw w zasięgu międzynarodowym 20
  • Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie.
  • Pojęcie i zakres SCM.
  • Czynniki determinujące rozwój łańcuchów dostaw.
  • Efektywny, zwinny i elastyczny łańcuch dostaw.
  • Instrumentarium zarządzania łańcuchem dostaw.
Negocjacje handlowe w logistyce 8
  • Proces przygotowania negocjacji.
  • Otwarcie i prowadzenie negocjacji przy wykorzystaniu poszczególnych taktyk i technik negocjacyjnych w relacji: zleceniodawca-spedytor/przewoźnik
Ubezpieczenia w transporcie 5
  • Odpowiedzialność cywilna.
  • Odpowiedzialność wypadkowa.
  • Ubezpieczenia inne niż na życie.
Normy, przepisy i procedury celne 8
  • Istota obrotu towarowego w Unii Europejskiej, Unia Celna.
  • Zasady obrotu celnego z Państwami Trzecimi.
  • Przepisy unijnego oraz krajowego prawa celnego w zakresie procedur celnych związanych z zabezpieczeniem kwoty długu celnego.
Symulacje procesów transportowych 10
  • Wykorzystanie zaawansowanych narzędzi informatycznych do tworzenia modelu procesu transportowego, przeprowadzenie symulacji procesu transportowego i jego oceny.
  • Analiza systemu i procesu transportowego z wykorzystaniem programu FlexSim.
Zarządzanie flotą 20
  • Czas pracy kierowców.
  • Ćwiczenia zarządzania transportem oraz flotą w oparciu o program Interlan Speed.
Efektywna obsługa klienta 20
  • Obsługa klienta jako proces tworzenia wartości logistycznej.
  • Problemy pomiaru poziomu obsługi klienta: trudności i wyzwania pomiaru kosztów logistyczno-marketingowej obsługi klienta w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw
  • Metody oceny efektów logistyczno-marketingowej obsługi klienta.
  • Typy klientów, trudny klient, sytuacje konfliktowe.
Infrastruktura transportowo-magazynowa 10
  • Infrastruktura wybranych gałęzi transportu ładunków.
  • Analiza rynku TSL.
  • Infrastruktura magazynów i terminali.
  • Infrastruktura systemów automatycznej identyfikacji.
  • Systemy IT w spedycji, transporcie i logistyce przedsiębiorstw.
Egzamin wewnętrzny na certyfikat kompetencji zawodowych 8
  • Repetytorium
  • Egzamin
Razem 185