Grafika komputerowa

PROGRAM

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Wstęp do grafiki komputerowej 12
  • Teoria grafiki,
  • Anatomia systemu wizualnego człowieka,
  • Teoria kolorów,
  • Przestrzenie barw,
  • Formaty graficzne,
  • Grafika rastrowa i wektorowa,
  • Metody kompresji,
  • Podstawy kompozycji,
  • Multimedia.
Grafika rastrowa 20
  • Kompozycja,
  • Operacje na obrazach,
  • Użycie warstw,
  • Filtry,
  • Metody retuszowania,
  • Urządzenia służące rejestracji grafiki rastrowej
  • Przetwarzanie grafiki rastrowej.
Projektowanie grafiki internetowej 16
  • Podstawowe zagadnienia grafiki internetowej,
  • Stosowane formaty graficzne,
  • Projektowanie szablonów www,
  • Elementy graficzne www,
  • Tworzenie banerów,
  • Kodowanie grafiki,
  • Optymalizacja grafiki
Grafika wektorowa 20
  • Formaty grafiki wektorowej,
  • Operacje graficzne,
  • Obiekty i narzędzia wektorowe,
  • Elementy składu graficznego,
  • Eksport,
  • Narzędzia i zastosowanie grafiki wektorowej.
Identyfikacja wizualna 16
  • Elementy identyfikacji wizualnej,
  • Logo i specyfikacja projektowa,
  • Proporcje,
  • Format i kompozycja,
  • Wizytówki,
  • Foldery,
  • Publikacje,
  • Serwisy www,
  • Wizualizacja produktu.
Podstawy DTP (Desktop Publishing) 20
  • Elementy i pojęcia DTP
  • Formaty i standardy stosowane w DTP
  • Narzędzia DTP
  • Skład i formatowanie publikacji
  • Przygotowanie materiałów do wydruku
Animacja i interakcja w grafice komputerowej 16
  • Formaty i rodzaje animacji,
  • Montaż animacji,
  • Animacja poklatkowa,
  • Podstawy pracy w aftereffects.
Modelowanie geometryczne 3D z elementami druku 3d 20
  • Definicja elementów grafiki 3D,
  • Tworzenie prostych i złożonych obiektów
    geometrycznych,
  • Modelowanie z użyciem spline i mesh,
  • Zastosowanie modyfikatorów,
  • Stosowanie tekstur,
  • Techniki oświetlenia,
  • Przygotowanie modelu do druku 3d,
  • Wydruk 3D.
Animacja komputerowa 3D 20
  • Tworzenie sceny,
  • Definiowanie klatek kluczowych animacji,
  • Definiowanie toru ruchu,
  • Ruch postaci,
  • Efekty animacji,
  • Rendering.
Podstawy fotografii cyfrowej 12
  • Podstawowe pojęcia z zakresu fotografii,
  • Obsługa aparatu,
  • Ustawianie parametrów związanych z naświetlaniem,
  • Podstawy fotografii portretowej
  • Podstawy fotografii studyjnej.
Efekty specjalne 16
  • Efekty ruchu
  • Przekształcanie obiektów
  • Efekty świetlne
  • Kompozycja efektów
  • Montaż efektów
RAZEM 188