Coaching w biznesie

PRZEDMIOT

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Wprowadzenie do coachingu 8
  • Historia i źródła coachingu
  • Rodzaje coachingu i struktura pracy coacha
  • Wyniki badań naukowych na temat coachingu
  • Przegląd rynku coachingowego w Polsce i na świecie
  • Przegląd organizacji certyfikujących
Kluczowe kompetencje w coachingu 24
  • Kompetencje coacha według standardu International Coach Federation (ICF)
  • Dylematy etyczne w pracy coacha
Wprowadzenie do psychologii 24
  • Emocje i motywacja
  • Osobowość i różnice indywidualne
  • Pamięć i uczenie się
  • Elementy psychopatologii
  • Psychologia pozytywna
Wielka Piątka kompetencji menedżera coacha 24
  • Budowanie kontaktu i kontraktowanie celu
  • Uważne słuchanie
  • Zadawanie pytań sięgających do sedna
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Zarządzanie procesem i rezultatami
Coaching w praktyce zarządzania 24
  • Organizacja biznesowa i jej cele
  • Konsolidacja celów organizacji i celów pracownika
  • Coaching jako narzędzie pracy menedżera - wskazania i ograniczenia
  • Coaching w motywowaniu pracownika i zespołu
  • Modele rozmów coachingowych
  • Poszukiwanie porozumienia w trudnych rozmowach zarządczych
Narzędzia pracy coachingowej 36
  • Skalowanie
  • Koło kompetencji
  • Planowanie z wizją końca
  • Siatka celów, mapa celów
  • Matryca zarządzania czasem
  • Pytania kartezjańskie
  • Oś czasu
  • Podważanie niewspierających przekonań
  • Poziomy logiczne Diltsa
  • Strategia Walta Disneya
  • Narzędzia podejścia systemowego
  • Narzędzia podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach
Specjalizacje coachingowe 36
  • Coaching zespołowy
  • Coaching kariery
  • Life coaching
Praktyka i superwizja grupowa 24
    Moduł poświęcony jest praktycznemu zastosowaniu coachingu przez uczestników kursu. Uczestnicy będą pracować w zespołach 3-osobowych doskonaląc swój warsztat prowadzenia sesji, stosowania narzędzi coachingowych, uważnego słuchania i zadawania pytań. Ponadto sesje będą odbywały się w formule akwarium czy też wielogłowego coacha, co sprzyja wzajemnemu uczeniu się. Nie zabraknie także modelowania sesji przez doświadczonych coachów prowadzących zajęcia, a także superwizji/ mentoringu przeprowadzanych przez uczestników sesji coachingowych (2 godziny mentoringu będzie można wliczyć sobie do procesu akredytacyjnego ICF)
Razem 184