Coaching i NLP

PROGRAM

LICZBA GODZIN

ZAGADNIENIA

Zasady kreatywnej komunikacji 10
  • Modele Świadomego działania i mapy rzeczywistości :

    1. wypróbowane struktury nauki, komunikacji i rozwiązywania problemów,
    2. związki pomiędzy językiem, zmysłami i zachowaniem,
    3. wzory organizacji doświadczeń (czas, rola, znaczenie),
    4. indywidualne i kulturowe style zachowań i motywacji.

     

  • Zasady skutecznej komunikacji

    1. systemy porozumiewania się i sposoby ich rozpoznawania,
    2. język ciała,
    3. rodzaje i sposoby przetwarzania informacji,
    4. zmysły i  ich  formy  językowe,
    5. rozpoznawania języka  ciała,
    6. systemy reprezentacji i ruchy oczu.
Świadome utrwalanie pożądanych nawyków – warunkowanie i kotwiczenie. 6

Rodzaje kotwic

  • wizualne: gesty, mimika, postawa ciała, konkretne miejsce w pomieszczeniu,
  • audytywne: dźwięk, głos, głośność, melodia,
  • kinestetyczne: dotyk, postawa, ruch.

Stosowanie wybranych strategii

  • łączenie kotwiczeń,
  • okrąg możliwości,
  • łańcuch możliwości.
Wewnętrzna struktura języka i sposoby jej zastosowania - metamodel języka. 8
  • Poziomy dialogu wewnętrznego.
  • Filtry sensoryczne
    • generalizacje (uogólnienia),
    • kasowania (wymazywanie),
    • zniekształcania (fantazjowanie).
  • Meta Model jako Zaawansowana Technika Psychologicznej Perswazji.
Podstawy psychologii perswazji 22
  • Model Miltona Ericksona (trans i techniki indukcji  transu)
  • Język perswazji
    • podstawowe konstrukcje lingwistyczne,
    • zaawansowane konstrukcje lingwistyczne:
    • implikacje i ich rodzaje,
    • presupozycje i główne ich typy,
    • konwersacyjny Model Miltona,
    • „niewidoczna” hipnoza,
    • praktyczne techniki indukcji, instalacji i sugestii,
    • bajki, metafory.
Skuteczne sposoby ustalania i oceny celów. Model Dilts’a, coaching wielopoziomowy 18
  • Struktury nieświadome
    • poziomy neurologiczne Dilts’a i ich wykorzystanie w coachingu i zarządzaniu,
    • hierarchie przekonań,
    • zmiany i rozwiązywanie konfliktów na poziomie wartości,
  • Kryteria właściwego formułowania celów zawodowych i osobistych.
  • Określenie celu za  pomocą  poziomów  neurologicznych.
  • Techniki poprawiania relacji interpersonalnych (Meta mirror.)

 

Modele kierowanej wizualizacji w coachingu. Submodalności 20
  • Sposoby rozpoznawania i umiejętność wykorzystania submodalności
    • zmiana rangi problemu przez zmianę jego submodalności,
    • zmiana krytycznych submodalności i nasilanie pozytywnego doświadczenia,
    • reframing,
    • metoda Ziuup,
    • odnajdywanie strategii motywacji przy pomocy submodalności,
  • Techniki pracy z fobiami, lękiem i przeszkadzającymi wspomnieniami
Modele wewnętrznych transformacji. Modele przebudowy i core transformation 20
  • Zmiany na poziomie przekonań, emocji, nawyków, zachowania (łańcuchy wartości)
  • Zarządzanie zmianą:
    • etapy wprowadzania zmian,
    • możliwe reakcje na zmiany,
    • opór i metody pracy z oporem,
  • Kreatywne rozwiązywanie problemów w systemie przebudów: znaczenia, kontekstu, rokowań (model „przebudowy w 6 krokach”).
Modelowanie i metaprogramy 20
  • Taktyki oraz makro i mikro-strategie skutecznego działania
    • model TOTE,
    • strategie rozwiązywania problemów,
    • analiza S.C.O.R.E.,
    • strategia Walta Disney’a.
  • Metaprogramy:
    • zorientowanie od / do,
    • punkt odniesienia : wewnątrz / zewnątrz,
    • orientacja czasowa : przeszłość / teraźniejszość / przyszłość,
    • skupienie uwagi ludzie, miejsca, rzeczy, czas, aktywność, informacje (kto? co? gdzie? kiedy? jak?)
    • dla kogo: dla mnie / innych / nas,
    • opracowanie: specyficznie / ogólnie (detalicznie / całościowo)
      • podobnie / różnie,
      • całkowicie / niecałkowicie,
      • aktywnie / pasywnie.
Kreowanie rzeczywistości poprzez zarządzanie czasem 10
  • Linia czasu.
  • Rozwiązywanie problemów na linii czasu.
  • Integracja celu na linii czasu.
  • Reimprinting.
Wprowadzenie do coachingu 16
  • Zasady ogólne: definicje i zakres coachingu.
  • Istota procesu coachingowego.
  • Kontrakt – sposób i zasady zawierania.
  • Model GROW.
  • Coaching w ujęciu NLP.
  • Przegląd form doradztwa - coaching na tle innych działań pomocowych:
    • mentoringu,
    • tutoringu,
    • consultingu,
  • Organizacyjne ustawienia systemowe jako szczególna  forma coachingu
Model sesji coachingowej w oparciu o standard ICI 20
  • Taktyki oraz makro i mikro-strategie skutecznego działania
    • model TOTE,
    • strategie rozwiązywania problemów,
    • analiza S.C.O.R.E.,
    • strategia Walta Disney’a.
  • Metaprogramy:
    • zorientowanie od / do,
    • punkt odniesienia : wewnątrz / zewnątrz,
    • orientacja czasowa : przeszłość / teraźniejszość / przyszłość,
    • skupienie uwagi ludzie, miejsca, rzeczy, czas, aktywność, informacje (kto? co? gdzie? kiedy? jak?)
    • dla kogo: dla mnie / innych / nas,
    • opracowanie: specyficznie / ogólnie (detalicznie / całościowo)
      • podobnie / różnie,
      • całkowicie / niecałkowicie,
      • aktywnie / pasywnie.
Coaching menadżerski 14
  • Wdrażanie coachingu w organizacji.
  • Rola wewnętrznego coacha.
  • Przygotowanie menadżera do pełnienia roli coacha i  wykorzystania coachingu w procesie budowania zespołu.
Coaching systemowy w oparciu o modele Batesona, Satir i Hellingera 16
  • Organizacja jako całościowy model
  • Wprowadzanie zmian w organizacji
  • Modele analizy sytuacji i wprowadzania zmian w organizacji
Praca własna i superwizja 18
  • Dwa własne doświadczenia coachingowe
    • coaching z uczestnikami treningu,
    • coaching z klientem z własnej grupy docelowej.
  • Dwa doświadczenia jako osoba poddana procesowi coachingu
    • z uczestnikami treningu,
    • z profesjonalnym coachem.
SUMA 218