Zasady kreatywnej komunikacji | 10 | |
Świadome utrwalanie pożądanych nawyków – warunkowanie i kotwiczenie. | 6 | Rodzaje kotwic - wizualne: gesty, mimika, postawa ciała, konkretne miejsce w pomieszczeniu,
- audytywne: dźwięk, głos, głośność, melodia,
- kinestetyczne: dotyk, postawa, ruch.
Stosowanie wybranych strategii - łączenie kotwiczeń,
- okrąg możliwości,
- łańcuch możliwości.
|
Wewnętrzna struktura języka i sposoby jej zastosowania - metamodel języka. | 8 | - Poziomy dialogu wewnętrznego.
- Filtry sensoryczne
- generalizacje (uogólnienia),
- kasowania (wymazywanie),
- zniekształcania (fantazjowanie).
- Meta Model jako Zaawansowana Technika Psychologicznej Perswazji.
|
Podstawy psychologii perswazji | 22 | - Model Miltona Ericksona (trans i techniki indukcji transu)
- Język perswazji
- podstawowe konstrukcje lingwistyczne,
- zaawansowane konstrukcje lingwistyczne:
- implikacje i ich rodzaje,
- presupozycje i główne ich typy,
- konwersacyjny Model Miltona,
- „niewidoczna” hipnoza,
- praktyczne techniki indukcji, instalacji i sugestii,
- bajki, metafory.
|
Skuteczne sposoby ustalania i oceny celów. Model Dilts’a, coaching wielopoziomowy | 18 | - Struktury nieświadome
- poziomy neurologiczne Dilts’a i ich wykorzystanie w coachingu i zarządzaniu,
- hierarchie przekonań,
- zmiany i rozwiązywanie konfliktów na poziomie wartości,
- Kryteria właściwego formułowania celów zawodowych i osobistych.
- Określenie celu za pomocą poziomów neurologicznych.
- Techniki poprawiania relacji interpersonalnych (Meta mirror.)
|
Modele kierowanej wizualizacji w coachingu. Submodalności | 20 | - Sposoby rozpoznawania i umiejętność wykorzystania submodalności
- zmiana rangi problemu przez zmianę jego submodalności,
- zmiana krytycznych submodalności i nasilanie pozytywnego doświadczenia,
- reframing,
- metoda Ziuup,
- odnajdywanie strategii motywacji przy pomocy submodalności,
- Techniki pracy z fobiami, lękiem i przeszkadzającymi wspomnieniami
|
Modele wewnętrznych transformacji. Modele przebudowy i core transformation | 20 | - Zmiany na poziomie przekonań, emocji, nawyków, zachowania (łańcuchy wartości)
- Zarządzanie zmianą:
- etapy wprowadzania zmian,
- możliwe reakcje na zmiany,
- opór i metody pracy z oporem,
- Kreatywne rozwiązywanie problemów w systemie przebudów: znaczenia, kontekstu, rokowań (model „przebudowy w 6 krokach”).
|
Modelowanie i metaprogramy | 20 | - Taktyki oraz makro i mikro-strategie skutecznego działania
- model TOTE,
- strategie rozwiązywania problemów,
- analiza S.C.O.R.E.,
- strategia Walta Disney’a.
- Metaprogramy:
- zorientowanie od / do,
- punkt odniesienia : wewnątrz / zewnątrz,
- orientacja czasowa : przeszłość / teraźniejszość / przyszłość,
- skupienie uwagi ludzie, miejsca, rzeczy, czas, aktywność, informacje (kto? co? gdzie? kiedy? jak?)
- dla kogo: dla mnie / innych / nas,
- opracowanie: specyficznie / ogólnie (detalicznie / całościowo)
- podobnie / różnie,
- całkowicie / niecałkowicie,
- aktywnie / pasywnie.
|
Kreowanie rzeczywistości poprzez zarządzanie czasem | 10 | - Linia czasu.
- Rozwiązywanie problemów na linii czasu.
- Integracja celu na linii czasu.
- Reimprinting.
|
Wprowadzenie do coachingu | 16 | - Zasady ogólne: definicje i zakres coachingu.
- Istota procesu coachingowego.
- Kontrakt – sposób i zasady zawierania.
- Model GROW.
- Coaching w ujęciu NLP.
- Przegląd form doradztwa - coaching na tle innych działań pomocowych:
- mentoringu,
- tutoringu,
- consultingu,
- Organizacyjne ustawienia systemowe jako szczególna forma coachingu
|
Model sesji coachingowej w oparciu o standard ICI | 20 | - Taktyki oraz makro i mikro-strategie skutecznego działania
- model TOTE,
- strategie rozwiązywania problemów,
- analiza S.C.O.R.E.,
- strategia Walta Disney’a.
- Metaprogramy:
- zorientowanie od / do,
- punkt odniesienia : wewnątrz / zewnątrz,
- orientacja czasowa : przeszłość / teraźniejszość / przyszłość,
- skupienie uwagi ludzie, miejsca, rzeczy, czas, aktywność, informacje (kto? co? gdzie? kiedy? jak?)
- dla kogo: dla mnie / innych / nas,
- opracowanie: specyficznie / ogólnie (detalicznie / całościowo)
- podobnie / różnie,
- całkowicie / niecałkowicie,
- aktywnie / pasywnie.
|
Coaching menadżerski | 14 | - Wdrażanie coachingu w organizacji.
- Rola wewnętrznego coacha.
- Przygotowanie menadżera do pełnienia roli coacha i wykorzystania coachingu w procesie budowania zespołu.
|
Coaching systemowy w oparciu o modele Batesona, Satir i Hellingera | 16 | - Organizacja jako całościowy model
- Wprowadzanie zmian w organizacji
- Modele analizy sytuacji i wprowadzania zmian w organizacji
|
Praca własna i superwizja | 18 | - Dwa własne doświadczenia coachingowe
- coaching z uczestnikami treningu,
- coaching z klientem z własnej grupy docelowej.
- Dwa doświadczenia jako osoba poddana procesowi coachingu
- z uczestnikami treningu,
- z profesjonalnym coachem.
|
SUMA | 218 | |